| |
| |
|
Motivace dospělých k formálnímu vzdělávání
Říhová, Hana ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na sféru formálního vzdělávání dospělých, především pak na motivaci dospělých k návratu do formálního vzdělávacího systému. Je zde vymezen základní pojmový aparát (celoživotní učení, dospělý jedinec, vzdělávání dospělých, formální vzdělávání, motivace a bariéry) s využitím odborné literatury českých i zahraničních autorů. Práce přináší přehled možností, které dospělí v oblasti formálního vzdělávání mají, a to na všech úrovních vzdělávacího systému. Zároveň jsou popsány bariéry, kterým dospělí musí čelit při zájmu o vzdělávání. Součástí práce je kvantitativní empirické šetření provedené formou ankety, nashromážděná data byla vyhodnocena a dále okomentována. Výzkumné šetření předkládá konkrétní motivace a bariéry u dospělých v průběhu dalšího formálního vzdělávání. Klíčová slova formální vzdělávání, celoživotní učení, vzdělávání dospělých, učení se v dospělosti, motivace a bariéry ve vzdělávání dospělých
|
| |
|
Domácí příprava nadaného žáka
Voráčková, Simona ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá domácí přípravou nadaného žáka. Práce je rozdělena na dvě části a to část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena především na vysvětlení základních pojmů souvisejících s touto problematikou, charakteristiku, identifikaci a diagnostiku nadaného žáka a jejich možnostem vzdělávání. Teoretickou část uzavírá kapitola o domácí přípravě. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum s cílem zjistit domácí přípravu nadaného žáka, její specifika a zjistit využívané materiály a pomůcky, které žáci využívají. V praktické části je použitá strategie výzkumu kazuistika a výzkumná metoda polostruktorovaného rozhovoru. Klíčová slova Nadaný žák, domácí příprava, inteligence, diagnostika nadání, možnosti vzdělávání
|
|
Motivace dospělých k formálnímu vzdělávání
Říhová, Hana ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na sféru formálního vzdělávání dospělých, především pak na motivaci dospělých k návratu do formálního vzdělávacího systému. Je zde vymezen základní pojmový aparát (celoživotní učení, dospělý jedinec, vzdělávání dospělých, formální vzdělávání, motivace a bariéry) s využitím odborné literatury českých i zahraničních autorů. Práce přináší přehled možností, které dospělí v oblasti formálního vzdělávání mají, a to na všech úrovních vzdělávacího systému. Zároveň jsou popsány bariéry, kterým dospělí musí čelit při zájmu o vzdělávání. Součástí práce je kvantitativní empirické šetření provedené formou ankety, nashromážděná data byla vyhodnocena a dále okomentována. Výzkumné šetření předkládá konkrétní motivace a bariéry u dospělých v průběhu dalšího formálního vzdělávání. Klíčová slova formální vzdělávání, celoživotní učení, vzdělávání dospělých, učení se v dospělosti, motivace a bariéry ve vzdělávání dospělých
|
| |
| |
|
Rozhodování žáků středních odborných škol o další vzdělávací a profesní dráze
Marousková, Jana
Bakalářská práce se zabývá problematikou rozhodování žáků o další vzdělávací či profesní dráze. Teoretická část je zaměřena na možnosti vzdělávání absolventa střední školy. Pozornost je věnována také vstupu absolventa na trh práce a postavení absolventů na trhu práce. Specifikovány jsou sociální vlivy, které působí na rozhodování žáků o dalším vzdělávání či vstupu na trh práce. Podrobněji je rozpracován zejména vliv rodiny na rozhodování žáků. Cílem praktické části bakalářské práce bylo provedení dotazníkového šetření. Sestavený dotazník byl směřován k rozhodování žáků o dalším studiu či práci. Zjišťován byl zejména vliv rodiny, kamarádů, pedagogických a poradenských pracovníků na rozhodování žáků o další vzdělávací či profesní dráze. Úkolem dotazníku bylo také zjištění, zda respondenti po ukončení středoškolského studia volí možnost dalšího studia nebo chtějí vstoupit na trh práce.
|
| |